O kampanii

Założenia kampanii

Kampania “Stawka to Życie. Zastawka to Życie” ma na celu promocję wśród Polaków innowacyjnego rozwiązania w medycynie, jakim jest implantacja zastawki aortalnej za pomocą cewnika. Służy przybliżeniu możliwości, jakie daje ten zabieg wśród osób, które nie kwalifikują się do chirurgicznego zabiegu.

Zaproponowane hasło i tytułu kampanii „Stawka to Życie. Zastawka to Życie” podkreśla wartość zdrowia i jego istotę w zdrowym codziennym funkcjonowaniu. Wyraźnie też akcentuje rolę zastawki w ratowaniu życia osób o zbyt dużym ryzyku operacyjnym.

Za sprawą kampanii pragniemy dotrzeć do jak największej liczby osób tak, by przyczynić się do rozpowszechniania omawianej metody leczenia, zmiany stylu życia Polaków oraz poszerzenia świadomości społecznej na temat zdrowia.

Narzędzia kampanii

W celu uzyskania odpowiedniej skali dotarcia do grupy docelowej zaplanowaliśmy różnorodne działania promocyjne, które pozwolą na poinformowanie o idei kampanii możliwie największej grupy osób. Wśród planowanych aktywności przewidzieliśmy emisje spotów w ogólnopolskich telewizjach. Głównym miejscem informacyjnym o kampanii jest jej strona. Okazją do prezentacji celów, a następnie wyników prowadzonych działań komunikacyjnych będą konferencje prasowe.

Przez dwa miesiące realizowanej kampanii, w największych miastach w Polsce, mieszkańcy podróżujący komunikacją miejską dowiedzą się o niej z citylightów umieszczonych na wiatach przystanków autobusowych oraz w wybranych pojazdach komunikacji miejskiej, w tym między innymi, na monitorach w metrze warszawskim.

Kampania wsparta będzie licznymi działaniami partnerskimi. Wśród naszych partnerów wymienić można sieci aptek, ośrodki medyczne oraz placówki sanatoryjne w których będą kolportowane plakaty oraz ulotki informacyjne.

Twarzą pierwszej edycji kampanii był wspaniały człowiek i wybitny aktor - Emil Karewicz. Był on również bohaterem naszych spotów reklamowych. Ambasadorką drugiej edycji jest znana polska Emilia Krakowska. Komunikacja działań kampanii stale wspierana jest współpracą z dziennikarzami i wybranymi tytułami prasowymi. Całość kampanii regularnie prezentowana jest w mediach społecznościowych na portalach Facebook, Instagram oraz YouTube.

Emilia Krakowska twarzą kampanii

Znakomita polska aktorka filmowa, estradowa i teatralna. Kojarzona szerszej publiczności m.in. z roli Jagny w adaptacji powieści “Chłopi” oraz licznych ról serialowych.

Absolwentka PWST w Warszawie. Od lat związana z pracą na scenie teatralnej. Występowała na deskach wielu teatrach min. w warszawskim Teatrze Powszechnym, Narodowym i Współczesnym. W latach 80. XX w. była członkiem Narodowej Rady Kultury. W roku 2013 roku została uhonorowana Nagrodą im. Ireny Solskiej, przyznaną przez polską sekcję Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyki Teatralnej.

W ramach kampanii "Stawka to Życie. Zastawka to Życie." Emilia Krakowska wraz z Polskim Towarzystwem Kardiologicznym edukuje polskich pacjentów na temat profilaktyki chorób układu krążenia oraz możliwości jakie niesie za sobą nowoczesna metoda przezcewnikowej implantacji zastawki aortalnej.

Organizatorzy

Ogólnopolska kampania Stawka to Życie. Zastawka to Życie organizowana jest w ramach europejskiego programu Valve for Life.

Inicjatywa European Association for Percutaneous Cardiovascular Interventions (EAPCI), European Society of Cardiology (ESC), Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego (PTK) i Asocjacji Interwencji Sercowo-Naczyniowych (AISN) organizowana przez Polskie Towarzystwo Kardiologiczne ze wsparciem finansowym EAPCI i ESC europejska kampania społeczna Valve for Life (Stawka to Życie. Zastawka to Życie) ma na celu zapoznanie osób w wieku 70+ a także ich dzieci z zaletami i możliwościami, jakie daje zabieg przezcewnikowej implantacji zastawki aortalnej (TAVI) wśród osób niekwalifikujących się do leczenia chirurgicznego. Zabiegi TAVI są w ocenie ESC i EAPCI wykonywane w Polsce w liczbie zbyt małej w stosunku do istniejących realnie potrzeb: niecałe 12 zabiegów na 1 milion mieszkańców, podczas gdy w Unii Europejskiej średnio wykonuje się 50. Kampania również uświadomić, że zabiegi TAVI mogą nie tylko umożliwić chorym sprawnie funkcjonować, ale także przedłużyć życie. Akcja docierając do jak największej liczby osób może także przyczynić się do zwiększenia świadomości na temat sytuacji kardiologicznej i jej potencjału w Polsce. Europejska Inicjatywa Valve For Life jest w Polsce koordynowana przez PTK i AISN.

Polskie Towarzystwo Kardiologiczne
Asocjacja Interwencji Sercowo-Naczyniowych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego
EAPCI & ESC

Pomysłodawcy i koordynatorzy

zbigniew kalarusProf. dr hab. med. Zbigniew Kalarus
Prezes Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego
jaroslaw kazmierczakProf. dr hab. med. Jarosław Kaźmierczak
Konsultant Krajowy d/s kardiologii
adam witkowskiProf. dr hab. med. Adam Witkowski
Kardiolog inwazyjny, członek Zarządu EAPCI Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego
dariusz dudekProf. dr hab. med. Dariusz Dudek
Kardiolog inwazyjny, członek Zarządu EAPCI Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego